Sivun näyttöjä yhteensä

16.3.2020

Virkattu ja neulottua

Suomi(kin) on nyt sekaisin koronaviruksen vuoksi, mutta henkilökohtaisesti yritän elää aivan normaalia elämää - äidistäni olen huolissani, koska hän on riskiryhmää, mutta muuten koronahässäkkä ei ole vielä saanut minua panikoimaan. Pieni huoli toki asiasta on. Maailmassa monta on ihmeellistä asiaa, se hämmästyttää, kummastuttaa pientä kulkijaa! Yhä edelleen, vaikka jo puoli vuosisataa olen tätä palloa tallannut... Että piti tämmöinenkin tautiepidemiaepisodi nähdä. Olo on kuin tieteiselokuvassa...

Mitään kovin erikoisia taide- tai käsityöprojekteja ei ole ollut nyt käynnissä. Käytäväremppakin on edelleen kesken, kun tuli pari muuttujaa... Mutta remppa valmistunee tässä kevään aikana. Enimmäkseen olen virkannut ja neulonut lankavarastojani pois. Nalle-langoista tarkoitukseni oli tehdä villatakki Novitan tuoreimman neulelehden ohjeella, eli virkata neliönmuotoisia paloja ja yhdistellä ne takiksi. No, nyt olen todennut, että neliönmuotoisista kappaleista EI SAA minulle sopivaa villatakkia, ei sitten millään! Ei, vaikka joukkoon laittaisi muutaman kolmionkin. Takki ei vaan hihoista istunut. Aika monessa käsityöohjeessa on nykyään tämä sama ongelma, hihat on mitoitettu hyvin kapeiksi ja epämukaviksi. Ainakaan minulle ne eivät aina istu, vaikka haukkarini ei totisesti ole paksuudella siunattu!

Virkatuista paloista syntyi sitten torkkupeitto. Niille on aina käyttöä...


Jäljelle jääneistä langoista neuloin sukat, jotka annan työkaverilleni, kun hänen määräaikainen äitiysloman sijaisuutensa päättyy tämän kuun lopussa.


Neuloin loppuun myös huivin, jonka aloitin jo toista vuotta sitten. Jostain syystä tämä neuleprojekti edistyi hyvin hitaasti, mutta tulipa viimein valmista! Huivi on neulottu alpakkalangasta, sen ei pitäisi kutittaa... Saa nähdä, pystynkö kutiamatta tätä huivia nyt sitten käyttämään. Näillä keleillä se on kyllä jo liian kuuma.

Neiti A:kin tuli ihmettelemään huivin kuvaamista:


On se vaan söpö... Tämä meidän Neiti A, nimittäin. Sellainen rumankaunis! Anoppikin on jo ihastunut pikkuiseen, vaikka alussa ei tykännyt tästä koirasta ollenkaan.

Uudet neuleet ovat jo puikoilla, niistä kuvia sitten kun valmistuvat.

Aurinkoa ja terveyttä kaikille!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti