Sivun näyttöjä yhteensä

8.11.2019

Anna

Maalasin syyslomalla aiemmin esittelemieni töiden lisäksi myös jonkinlaisen muotokuvan eräästä tallikaveristani. Työ on tehty akryylivärein gessolla pinnoitetulle paperille.

Muuan taideopettaja sanoi vuosia sitten eräällä taidekurssilla, että "sinun sisälläsi asuu pieni naivisti". Näin se varmastikin on, ja tämä näkyy myös tässä Annan kuvassa.

En ole muotokuvamaalari eikä tavoitteena ollut täydellinen yhdennäköisyys mallin kanssa. Lähinnä halusin tavoittaa "sen jonkin" tästä henkilöstä, vangita paperille mielikuvan, joka minulla ystävästäni on. Te blogin lukijat ette tietenkään tätä Annaa tunne, mutta omasta mielestäni tässä kuvassa on jotain "annamaista". Eli olen tyytyväinen tähän työhön.


Viime viikot olen piirtämisen ja käsitöiden sijaan keskittynyt nukkekotieni kunnostamiseen. Olen puuhastellut sekä Villa Kumpulan että Hopeamäen parissa sekä metsästänyt netistä ja kaupoista Ari-nukkien mittakaavaan sopivia kalusteita (1:16, 1:18) sekä tarvikkeita Hopeamäen pintojen remontointiin. Jotain olen löytänytkin. En ole kuitenkaan saanut otetuksi vielä kuvia projekteistani, joten ei tällä kertaa niistä sen enempää. Ehkäpä viikonloppuna palaan asiaan!

1 kommentti:

  1. Upea muotokuva! Sisälläsi asuu pienen naivistin lisäksi suuri taiteilija.

    VastaaPoista